Tevredenheidsonderzoeken
Beste ouder, verzorger, wettelijk vertegenwoordiger,
In het najaar van 2020 heeft onze school, De Groote Aard, tevredenheidspeilingen onder ouders afgenomen.Onze school is structureel bezig met de verbetering van de onderwijskwaliteit.
Kwaliteitszorg kun je samenvatten in de volgende vragen:
- Doet de school de goede dingen?
- Doet de school de dingen goed?
- Hoe weet de school dat?
- Vinden anderen dat ook?
- Wat doet de school met deze kennis?
Op De Groote Aard gebruiken we het WMK (Werken met Kwaliteit) als instrument om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren. We bieden een QuickScan en vragenlijsten aan om de kwaliteit te bepalen en te verbeteren.
De rapportages worden overhandigd aan team, medezeggenschapsraad en College van Bestuur. Samenvattingen van de rapportages ontvangt u als ouder, verzorger of wettelijk vertegenwoordiger.
Leerlingen (onderzoek 2020-2021)
76 van onze 112 leerlingen hebben ook een vragenlijst ingevuld. Opvallend is de hoge score van 3,57 (op een schaal van 4) op Welbevinden. Dit gaat dus over het lekker in je vel zitten op school. Hiermee scoorden we 0,33 hoger dan de benchmark. De totaalscore was 3,67. Daarmee scoort de school goed. Ook het Schoolklimaat werd beter dan andere scholen beoordeeld.
Jaarlijks nemen we bij onze leerlingen een vragenlijst af over de sociale veiligheidsbeleving. De scores laten zien dat onze leerlingen de school als een prettige en sociaal veilige omgeving ervaren. Indien u hier meer informatie over wenst, kunt u dit bij de directie opvragen.
Ouders (onderzoek najaar 2020)
39 van de 111 ouders/verzorgers hebben de vragenlijst in ParnasSys ingevuld. Dit is 35%. De eindscore was een 3,55 op een 4-punts schaal. Daarmee scoort de school goed. We scoren volgens ouders vooral hoog op Pedagogisch handelen, Veiligheid en Kwaliteit. Op alle beoordeelde thema’s scoren we hoger dan de benchmark; dit is in vergelijking met andere SO/VSO scholen.
Personeel
In maart 2021 is een quickscan welzijn personeel afgenomen. De respons is met 82% goed te noemen. Voor de gedetailleerde bevindingen verwijzen we naar onderstaande rapportage. De belangrijkste conclusies zijn als volgt. In algemene zin zijn de scores positiever dan de landelijke norm. Dit geldt met name op de aspecten personeelsbeleid en leidinggevende. Een aandachtspunt hierbinnen is: ‘Binnen de school spreken we elkaar aan op gedrag‘ Hier ligt een vervolg actie voor de school. Ook het aspect werkdruk is een aandachtspunt, en dan met name de mogelijkheid tot pauzeren en de hoeveelheid werk buiten de overeengekomen taak uren. Voor deze onderdelen wordt in overleg met medewerkers een oplossing gezocht.
Met vriendelijke groet,
Annemieke Verberne
Directeur
